Arjan Pronk werkte als ontwikkelaar, projectmanager, trainer, uitgever en adviseur concepting bij educatieve uitgeverijen, PAT Onderwijsinnovatie en ThiemeMeulenhoff. Hij ontwikkelde verschillende educatieve leermiddelen: van folio-uitgaven tot multimedia producties en praktijksimulaties. Hij was de didactische grondlegger van een aantal competentiegerichte (digitale) methoden voor het beroepsonderwijs. In opdracht van scholen en onderwijsorganisaties begeleidde hij verschillende innovatieprojecten en adviseerde hij scholen bij de implementatie van onderwijsvernieuwingen.
Arjan Pronk is een gedreven generalist met gevoel voor humor. Opgedane ervaringen weet hij tot nieuwe inzichten te vertalen. Hij ziet uitdagingen in onzekerheden en kan buiten kaders denken. Arjan luistert naar anderen, is een echte communicator en kan op zijn beurt anderen overtuigen van een idee. Weet creatieve processen te sturen en anderen daarin mee te nemen.
“Arjan kan als geen ander ‘outside the box’ denken bij
het ontwikkelen van nieuwe concepten. Nieuwe inzichten weet hij vervolgens
ook weer overzichtelijk te structureren, zodat anderen kunnen blijven meedenken
in het proces.”
Edward van Balen, docent Hogeschool Rotterdam en kernauteur BV in Balans.
Arjan Pronk is geboren op 3 mei 1969. Naast de lerarenopleiding economie aan de Hogeschool Katholieke Leergangen te Tilburg, heeft hij verschillende cursussen rond projectmanagement (Prince2) en de uitgeverij afgerond.
Als zelfstandig adviseur heeft Arjan onder andere:
- trainingen gegeven over nieuwe media, businessmodellen en digitale leermiddelen
- advies gegeven bij strategieontwikkeling
- managers gecoacht
- advies gegeven bij haalbaarheidstudies naar productontwikkelingen
- een innovatiecentrum (en bijhorende aanpak) geïmplementeerd
- presentaties ontwikkeld en verzorgd
- als moderator discussies begeleid op een congres
Interesse in Waar, Hoe en Wanneer? Volg Arjan Pronk via twitter.com/pronkoi en www.pronkblog.nl.